Kloka ord


Jag minns dessvärre inte var jag läste det, men någon duktig kvinna med samma vilja att kämpa mot vikten som jag berättade i sin blogg hur hon gör för att hålla motivationen uppe varje dag. Tydligen brukade hon se till att börja morgonen med att tänka:

"Ska denna dag föra mig en dag bort från
mitt mål, eller en dag närmare det?
"


Det är inte en helt dum tanke faktiskt. Den ger möjlighet till utrymme och tvingar sig inte på, men har en frågeställning som får en att tänka igenom dagen och vad man kan göra för att den ska föra en så nära målet som möjligt. Den får mig att vilja lite extra. En riktig motivationshöjare med andra ord :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jävligt bra sagt! Jag ska se till att tänka så varje morgon också nu... =)

2009-07-29 @ 11:11:42
URL: http://bananensvikt.blogg.se/
Postat av: Helena

Nemen, vad roligt att mina ord kunde inspirera!! :-)

Den 16 juli skrev jag just detta i min blogg. Hihi, blir jag ju jätteglad att det kunde ge även någon mer en puff i rätt riktning!

2009-07-30 @ 11:21:03
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0