Dag 85

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så var jag på konsert igår. För första gången hade jag inte problem med vad jag skulle sätta på mig för att mina kläder var för små, utan för att de är för stora (och inte vidare roliga i överlag), och när jag stod för att göra mig i ordning så var det en ren njutning att kunna titta på mig själv i spegeln utan att må dåligt. Jag har en bra bit kvar innan jag kommer vara smal, och det syns ju förstås, men att nära inpå tjugo kilo saknas märks klart och tydligt. Jag är mycket mindre nu än förr och har jag inte fel så ligger jag nog på den vikten nu som jag hade när jag träffade min sambo. De få kläder jag har kvar sedan dess passar i alla fall (och är på snudd till för stora). Det är helt otroligt skönt!

Vad som också var roligt igår var att jag slutligen fick på mig lite kläder som jag kände mig fin i och utöver min sambos komplimanger, så vågar jag påstå att jag fick en hel del blickar från andra killar med. Det var inte heller det minsta jobbigt att träffa en av sambons arbetskamrater med sin tjej, vilket jag i normala fall hade haft lite ångest för eftersom jag har skämts över hur jag ser ut. Säkert låter det dumt, men jag har alltid önskat att vänner till min sambo ska kunna se mig och tänka "Snygg/Söt/Vacker/Fin tjej han har!" och inte "Eh... okej. Varför är HAN tillsammans med HENNE?". Nu sket jag mest ganska blankt i vad arbetskompisen tyckte, både för att jag är rätt säker på att det i varje fall inte var något negativt och för att det inte är fullt så viktigt vad han tycker längre när jag själv vet att jag inte befinner mig en nivå under min sambo. Skulle han därför ha tänkt något i form av det sistnämnda så ligger det problemet hos honom (alla har ju trots allt olika smak) snarare än hos mig ;-) 

För övrigt hade jag på mig skor med hyfsat hög klack igår i de 6-7 timmar vi var iväg, och trots att vi stod upp under hela konserten och promenerade en hel del så fick jag inte i närheten av lika ont i fötterna som jag brukar. Så här nu idag så skulle jag i princip kunna skutta i dem och göra om samma sak igen och så har inte varit fallet tidigare. Då har mina fötter varit totalt döda av vikten de fått bära på. Plötsligt förstår jag med andra ord hur det kommer sig att en del smala tjejer klarar av att trippa på högklackat varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0