Dag 88

Mina inlägg i positiv anda fortsätter. Jag hoppas att det kanske inspirerar någon i alla fall att se att de uppehåll som blir här på bloggen faktiskt inte beror på att jag har kört av vägen eller gett upp min kamp. Jag har nämligen gett mig tusan på att inte hamna i träsket av viktbloggar som tystnar efter ett tag när de har råkat på motgångar eller börjat fuska och som, om de ens återkommer, har dåliga nyheter när de kommer tillbaks. Jag kör fortfarande mitt race - Med grace! ;-D

Dagarna flyter fortfarande på bra tycker jag och idag lyckades jag faktiskt komma i mina "smaljeans" (dvs. de jeans jag har kvar från tiden då jag hittills har varit som smalast i mitt liv, och som jag har hängt fram för motivationens skull)! Visserligen var det med nöd och näppe, och med massor av centimetrar kvar innan jag kan knäppa dem - men bara att de gick upp över lår och rumpa var enormt roligt. Det är verkligen svårt att föreställa sig att de faktiskt kommer sitta löst på mig innan jag är klar. Att mina framtida jeans kommer att vara ännu mindre än så.

För övrigt så har jag ju varit lite halvdan med motionen på sistone, vilket nog till stor del har berott på bristande motiovation när det har gått så bra oavsett. Nu känner jag dock att kämparglöden har vaknat till liv lite igen eftersom jag så gärna skulle vilja komma ned under 80 kilo innan vi ska åka på en kryssning om en månad. Det är alltså 5,5 kilo som ska bort för att det ska gå och baserat på de senaste veckornas viktnedgång så borde det inte vara heeelt omöjligt att uppnå om jag bara skärper mig med motionen igen. Däremot ser jag det inte alls som ett misslyckande om jag inte skulle lyckas med det, och innerst inne tror jag nog att jag kommer få nöja mig med att ligga strax över 80 när vi åker, men det hade varit kul i alla fall. Fast det kommer det förstås att bli oavsett eftersom det blir första gången jag går ut "på riktigt" sedan jag tog tag i min vikt.

Jättespännande kommer det att bli! :-D

Kommentarer
Postat av: neer

WOW! vilken inspiration du är! såg dina före och efter-bilder, shit tjejen, du är grym!

skönt att ha hittat någon i blogg-träsket som faktiskt äter men ändå går ner i vikt (det är ju så man ska göra ju!)

och att du är positiv! är så trött på all ångest överallt, herregud, man måste ju kunna leva, vara glad och ändå gå ner i vikt!

dig kommer jag följa, heja på!

2009-10-15 @ 21:47:16
URL: http://neer.blogg.se/
Postat av: neer

WOW! vilken inspiration du är! såg dina före och efter-bilder, shit tjejen, du är grym!

skönt att ha hittat någon i blogg-träsket som faktiskt äter men ändå går ner i vikt (det är ju så man ska göra ju!)

och att du är positiv! är så trött på all ångest överallt, herregud, man måste ju kunna leva, vara glad och ändå gå ner i vikt!

dig kommer jag följa, heja på!

2009-10-15 @ 21:51:07
URL: http://neer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0