Dag 59

Idag såg jag faktiskt till att ta det som tidigare var min regelbundet dagliga morgonpromenad. Det var inte helt dumt måste jag säga och även att köra ett litet pass Zumba kändes kanon, trots att halsen märktes av lite smått efteråt. Det är nog bra att jag mjukstartar och att jag valde att inte köra något av de långa programmen idag. Sen återstår det att se om det får bli tre pass den här veckan då (2x20, 1x50) eller om jag helt enkelt kör ett långt pass på fredag och nöjer mig med det den här veckan.

För övrigt så var det lite roligt för idag upptäckte jag verkligen hur mycket mindre jag äter nu jämfört med förr. När jag skulle koka pasta till min lunch så läste jag nämligen på förpackningen för att få en fingervisning om hur mycket jag skulle göra och trots att jag gjorde mindre än vad som stod där, 1½ dl istället för 1 och 3/4 delars dl, så blev det ganska exakt dubbelt så mycket än vad jag får rum med på min tallrik. Och jag som alltid klagade så förr för att de där portionsbeskrivningarna på baksidan av mat var så snålt tilltagna ("TVÅ deciliter ris till fyra personer!? Pfft! Vem i hela friden äter såååå lite!?"). Nu förstår jag äntligen vem det var som egentligen hade fel uppfattning ;-D


Frukost:
1/3 dels tallrik Yoggi Mini <0,1%
En bit honungsmelon
Lite Finax familjemusli

Lunch:
Köttfärssås med makaroner
Sallad

Middag:
Stekt kött i creme bonjour/matlagningsyoughurt
Ris
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Två glas vatten
Ett glas Fun Light

Träning:
50 minuter powerwalk, 20 minuter Zumba express

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0