Dag 66

När jag satt vid datorn idag och drog mig för att komma igång med lite arbete så slog det mig plötsligt att jag kommer vara nere på en vikt som börjar med en sjua om "bara" tio kilo. Det är mindre än vad jag har vägt på många, många år och det väckte träningslusten inom mig att ha det inom så pass nära räckhåll ändå. Av den anledningen satte jag också på Zumba Sculpt & Tone som jag inte hade provat ännu (där man har 0,5 kilos "hantlar" med i dansen) och kämpade mig igenom ett pass. Tempot var rätt högt delvis med många nya steg, så med min dåliga kordinationsförmåga var det kämpigt att hänga med. Det gick dock helt okej ändå tycker jag och svetten rann om mig efteråt. Skönt!

Det är för övrigt mitt svar också till Jenny som undrade om Zumba bara var roligt eller om det även gör någon nytta. Dans bränner ju i allmänhet kalorier och även om de säkert överdriver på TV-shop när de säger att man kan bränna upp till 1000 kcal i timmen (låter saker för bra för att vara sant så brukar det också vara så) så finns det många källor som säger att intensiv dans förbränner i alla fall runt 400 kcal/timmen. Exakt hur mycket man förbränner beror ju sedan på hur pass mycket man själv ger under passet - Antingen ger man järnet och dansar loss så man känner sig svimfärdig efteråt eller så nöjer man sig med att helt enkelt hänga med i stegen. Zumba kan nog passa alla! :D


Frukost:
En halv tallrik Yoggi 0,5%

Lunch:
Abba Tasty Tomato fiskbollar
Pasta
Sallad

Middag:
Kycklinggryta med ajvar och kikärtor
Ris
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe

Träning:
45 minuter powerwalk, 40 minuter Zumba Sculpt & Tone


Kommentarer
Postat av: Mikaela

vad kul att du gillade den :)

2009-09-24 @ 12:30:50
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Fattie

Svar: Ja absolut! Man blir ju helt dyngsvett, och det bästa är att det är så KUL att man inte lider av att bli trött! (Något som alltid varit ett problem för mig, tråkig träning som gör en trött är ju enbart negativ liksom...)

2009-09-27 @ 00:48:39
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: livetoday - 52 kilo

du är sjukt grym. ville bara säga det! :)

2009-09-27 @ 12:44:46
URL: http://livetoday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0