VIKT (28 dec, vecka 23 av 52)


Aldrig hade jag väl trott att en stillastående våg skulle kunna göra mig så glad men att ta sig genom julen (med mens dessutom!!) utan ett plus på vågen är ju inget annat än en jättebedrift! Då släppte jag ändå lite på tyglarna på julafton, juldagen och annandagen så själva firandet går knappast att klaga på. Jag hoppade bara allt som hade med godis att göra och höll mig till julmust light - men i övrigt så var maten samma som alla tidigare jular. Lite mindre i mängd kanske, men det beror väl egentligen mest på att jag helt omöjligt orkar äta lika mycket nu som förr. Magsäcken har krympt något sen förra året om vi säger så.

Kort sagt så känner jag mig hur nöjd som helst och jag har inte på något vis ångest över att kämpa vidare som innan jul igen (med undantag för nyår, då kommer jag åter igen att tillåta mig lite mer än vad det blir till vardags i övrigt). Det känns bara bra. Jag trivs trots allt med mina nya vanor! :-)


Startvikt: 104,6 kg
Målvikt: 65 kg

Nuvarande vikt: 74,8 kg
Veckans minus/plus: 0 kg

Total viktminskning: 29,8 kg
Kvar till 65 kilo: 9,8 kg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0