VIKT (7 dec, vecka 20 av 52)




Åter igen så misstänkte jag ett minus på vågen den här veckan redan långt innan jag hoppade upp där imorse. Det känns liksom så tydligt nu när kilon försvinner. Jag märker precis hur mycket mer mina höftben känns, hur mycket större byxorna sitter och känner mig rent allmänt lättare i hela kroppen. Samtidigt så vågade jag absolut inte ta ut någon seger i förskott med tanke på att helgen bjöd på glöggfest - En fest där jag visserligen avstod både från chips, ostbågar, aladinasken, geishakakan och pepparkakorna men istället blev det desto mer dricka. Tre glas vin och lika många koppar starkvinsglögg, som allra minst. Plus någon cider. Kaloriinnehållet i det tänker jag inte ens försöka gissa...

Men somsagt ett minus blev det i alla fall och det är jag jätteglad för! Det trots att jag har fått säga hejdå till förlovningsringen nu och tvingats hänga den runt halsen, eftersom den helt omöjligt sitter kvar på mitt ringfinger. Det är det helt klart värt för känslan av att få på sig smal-jeansen. För jag lyckades faktiskt knäppa dem igår. Då sitter de lite väl tight i midjan än visserligen, men ändå. De går på!!

JAG ÄR SÅ J*KLA BRA! (Och vet ni; för att jag ska gå i mål i tid så räcker det nu med att jag snittar på 0,4 kilo i veckan framöver. Det är inte helt omöjligt, vilket nästan borde vara omöjligt bara det i sig. Jag kan faktiskt klara det här!)



Startvikt: 104,6 kg
Målvikt: 65 kg

Nuvarande vikt: 76,9 kg
Veckans minus/plus: - 1,7 kg

Total viktminskning: 27,7 kg
Kvar till 65 kilo: 11,9 kg

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis!! Vad duktig du är!! :)

2009-12-07 @ 23:24:04
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: H

Härligt! Du inspirerar. :)

2009-12-09 @ 12:23:34
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/
Postat av: Time To Drop It

Härligt, vad duktig du är. En riktig inspirationskälla :)

2009-12-10 @ 23:40:42
URL: http://timetodropit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0