Man lär så länge man lever

Efter en liten sökning på "träning för överviktiga" fick jag lite mer passande träffar att gotta mig i. Tydligen ska man inte alls träna mer innan frukost än en rask promenad på 45-90 minuter. Det är big no-no. Kanske förklarar det även varför jag upplevde att jag var så himla svag i musklerna...


"Powerwalka på morgnarna
Att ta en mycket rask och ganska lång promenad är ett effektivt sätt att öka på fettförbränningen. Du väljer själv hur långt du vill gå, men för bästa resultat när det gäller viktminskning ska du gå 45-90 minuter i rask takt. Tänk också på:

* Drick ett stort glas vatten innan.
* Drick också gärna en-två koppar kaffe. Koffeinet ökar frisättningen av fett från fettcellerna.
* Ät frukost direkt när du kommer hem för att motverka muskelnedbrytning.
* Ägna dig INTE åt hårdare träning innan frukost.
* Morgonpromenader är till för den som vill gå ned i vikt. Har du motsatt problem, dvs. undervikt ska du INTE motionera innan frukost."

Från: SVT Toppform

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0