Som en dans...


På fyra dagar har jag kört tre pass med Zumba nu. Samtliga på en timma vardera och med hjälp av Zumba Fitness basic-program. Det är inte helt illa pinkat av en träningsmotståndare och faktum är att jag redan känner mig sugen på att köra ett pass till. Lära mig stegen. Det har blivit som en liten morot för mig - Inte bara att motionera, utan även att lära mig något nytt på kuppen. Just det passar mig väldigt bra och motiverar mig nog mer till träning än vad ett pass step-up exempelvis hade gjort.

Vad som dessutom är roligt är att jag nästan inbillar mig att jag redan har börjat se skillnad på min hållning. Visserligen har jag börjat märka av att ryggen känns lite stel på samma gång men det kan nog mycket väl vara för att jag inte är van med att träna den. Jag hoppas i alla fall att den lilla bieffekten släpper snart så att jag inte känner att jag behöver "ta det lugnt" med träningen.


Morgonpromenaderna håller också i sig än men sedan jag började skippa att ta med gammelhunden på dem så går jag så pass snabbt att de till och med blir avklarade lite för fort. Jag skulle med andra ord behöva öka på längden lite, och på så vis även tiden, för att uppnå maximal förbränning. Skulle jag dessutom lyckas ta mig upp i tid på morgonen för att komma iväg så vore det hela ännu bättre. Som det är nu blir hela min frukost uppskjuten just för att jag sitter och drar mig så länge med min kaffekopp och det påverkar i sin tur resten av dagens måltider.

Men, det får bli ett steg i taget. Just nu tänker jag fokusera på att vara stolt över de förbättringar jag redan har sett till att genomföra! :-)

Kommentarer
Postat av: Think Thin

Ja det är förädiskt gott :)

2009-07-28 @ 13:00:42
URL: http://thinkthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0