Zumba!



Tänka sig, jag har tränat - och haft kul!! 

En hel timma stod jag och slet med Zumba Fitness basic-program, och även om det var hemskt svårt att lära sig vissa av stegen så hade jag otroligt roligt. Efteråt upplevde jag den där ökända endorfinkicken som man tydligen kan få av träning, som jag aldrig har lyckats känna av tidigare och snarast ansett vara humbug, så när programmet väl var slut så ville jag nästan trycka igång repeat. Jag. Som alltid har hatat regelrätt träning (dit räknar jag inte raska promenader då).

Det här känns helt enkelt som en helt kanon träningsform för mig och med tanke på hur genomarbetade alla muskler känns så här efteråt så kan jag tänka mig att det kan ge rätt bra resultat i längden, på mer än vågen då vill säga. Två pass i veckan känns i alla fall rätt lagom att börja komplettera promenaderna/joggandet med så jag ska försöka ta mig tid till det varje måndag och fredag. När det känns som att jag orkar med ännu mer så kan jag ju alltid klämma in ett pass på onsdagen med. Utöver att gå över till de svårare programmen vill säga - Zumba Sculpt & Tone och Zumba Cardio Party.


Åh, jag är så lyrisk över att ha hittat något så roligt! *svävar på rosa moln*

Kommentarer
Postat av: Tweety

Skall helt klart prova detta, behöver någon ny träningsmetod. Och jag älskar att dansa :-)

2010-07-25 @ 18:24:02
URL: http://tweety76.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0