Mot slapp hud


Min hud har blivit rätt så slapp vid det här laget. Det går trots allt inte en dag utan att jag lägger märke till något plagg som inte sitter så snyggt längre eller sådana som jag plötsligt kan komma i, och även om det kanske inte är så smickrande att kunna rynka huden på magen eller kul att känna hur insidan av låren skuttar runt när man motionerar så trivs jag med det. Min hud är något ofantligt len när den är sådär till exempel och jag får inte ångest längre när jag klappar mig själv på magen. Den är stor, ja visst - Men i förhållande med tidigare så är den rätt liten ändå. Måste jag dessutom välja mellan att den hänger något eller är uppblåst som om jag vore gravid så är det första alternativet ett helt självklart val.

Däremot eftersom jag har uppmärksammat det här med den slappa huden och på senare tid sett väldigt mycket bilder på hur det kan bli efter en kraftig viktnedgång, så har jag börjat smörja in magen morgon och kväll med Nivea's Good-Bye Cellulite. Jag hade nämligen den ståendes här hemma ändå (fast jag minns inte ens när jag köpte den...) och stämmer det som står på flaskan, att det är bevisat att huden blir märkbart slätare och fastare redan på två veckor,  så kanske det kan hjälpa huden lite på traven i alla fall.


Märker jag någon skillnad kan det ju till och med vara värt att köpa en till flaska och börja smörja in alla problemområden (mage/lår/armar), men jag börjar så här för att utvärdera det hela först och främst. Håll tummarna för att det fungerar! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0