Allévo Red Berries

Produkt: Allévo Red Berries måltidsbar
Storlek:
60 g
Antal kalorier:
220 kcal/bar

Allévo Red berries är en måltidsbar som nog skulle vara mitt självklara alternativ om jag var i behov av att ersätta just en frukost vid något tillfälle (smaken påminner nämligen inte helt osökt om en fräsch skål med youghurt och söt musli), och den kommer helt klart att vara något som jag köper igen om jag är i behov av det. Sextio gram kan förstås tyckas som väldigt lite att kunna stå sig på någon längre tid men faktum är att den här måltidsbaren mättar väldigt bra och eftersom varje munsbit bjuder på mängder av tuggmotstånd, tack vare de grova muslibitarna, så är det inget som du kastar i dig i ett nafs. Ett glas vatten till är dock i princip nödvändigt - Det trots att jag inte upplevde baren som särskilt torr.

 

Red Berries tillhör en serie av Low calorie-barer och har även fördelen att ha ett lågt glykemiskt index, vilket ska ge en långsammare påverkan på blodsockret och ge energi som håller länge. Själv stod jag mig från lunch ända fram till middagen utan att bli särskilt hungrig, och då hade jag ändå ätit en mycket klen frukost innan. I det stora hela blev jag med andra ord nöjd med Allévo Red berries och det enda jag egentligen vill klaga på är väl just namnet som ju ger ett intryck av att baren ska innehålla jordgubbar, hallon eller i möjliga fall röda vinbär. Jag blev lite rädd själv när jag väl upptäckte att det faktiskt var en kaka med smak av tranbär (och äpple, men det framkommer inte så tydligt) som jag hade köpt. Som tur var så föll ju även de bären mig i smaken!

Smak:
+++
Mättnad: ++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0