Awards!

Jag har fått en award från Helena och ÄtaTränaKämpa (TACK!) som jag tänkte ta mig an, om än inte sprida vidare eftersom jag har sett att mer eller mindre alla jag vill ge den här till redan har fått den. Ingen nämnd ingen glömd - Alla ni där ute som kämpar inspirerar mig!

Den som får awarden ska: (om man vill)
1. Kopiera awarden på sin blogg
2. Länka till personen som gett dig awarden
3. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
4. Välj ut 7 andra bloggar du vill ge awarden till
5. Länka till deras bloggar & kommentera hos dem att de har en Award att hämta!


* Jag och mina vänner blev mobbade för vår vikt i mellan- och högstadiet, av mer eller mindre hela skolan. Vi gick under namnet Bumbibjörnarna och fick höra signaturmelodin sjungas efter oss när vi gick i korridorerna.

* Jag var hos en dietist när jag gick i sjuan eftersom jag mådde dåligt över min vikt. Jag var inte "farligt" överviktig då, men gott och väl överviktig, men fick bara rådet att börja föra en matdagbok. Det hjälpte inte.

* Jag har alltid haft problem med mina tänder, antagligen till viss del tack vare allt socker jag har ätit men troligtvis är det till viss del medfött, men jag minns så väl en gång när jag gick i mellanstadiet och var på ett tandläkarbesök. "Du äter en hel del godis va?" sa den manliga tandläkaren med ett flin och klappade mig på magen när jag låg i stolen vid undersökningen. Det gjorde INTE min tandläkarskräck bättre...

* Jag är helt tokig i grillkrydda och har det i princip till varje måltid jag äter. Särskilt på sallad är det jättegott! Det gör att jag inte behöver ha en dressing för att känna mig nöjd.

* Jag spelade fotboll i 2-3 år när jag var yngre efter att mina föräldrar ansåg att det vore bra för mig att sporta. Vi var ett rätt bra lag och spelade matcher nästan varje helg och tränade timmeslånga pass minst en gång i veckan. Det gjorde dock ingen skillnad på min vikt men det gav mig stora fotbollsvader som jag alltid har hatat...

* Jag och min sambo har varit tillsammans i över åtta år. När vi träffades så vägde jag strax över åttio kilo, och han vägde strax över sextio kilo. Nu väger jag för första gången lika mycket som honom (och till och med mindre snart!).

* Min stora last har alltid varit choklad i alla former. Vissa perioder var jag så fast att jag kunde baka kladdkaka i smyg under dagen och äta upp själv innan min sambo kom hem, eller så kunde jag helt enkelt röra ihop en chokladbollssmet och äta "till lunch".



Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

:) Har lagt till dig på bloglovin.

2010-02-02 @ 10:31:46
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0