VIKT (1 feb, vecka 28 av 52)

 

Nog för att nära 105 kilo var mycket för mig, varför att ligga på 80-95 kilo fortfarande kändes ganska standard, men nu börjar jag nå en vikt som känns väldigt overklig. Jag kan knappt tro det vågen säger när jag inser att det för första gången på så länge jag kan minnas, står en sexa i början på min vikt. Jag har kommit under sjuttio kilo, jag har nått ett nytt delmål genom att ha lyckats gå ned över 35 kilo och jag har inte ens fem kilo kvar till det mål som jag från början tvivlade på att jag skulle hinna nå på enbart ett år. Det är HELT OTROLIGT!!!

 

Det finns inte ord för hur lycklig jag är och med tanke på att det är många, många veckor kvar än innan jag kommer förändra mitt matintag så är det så himla spännande att se vad jag egentligen kommer att sluta på. Med tanke på att jag inte svälter mig själv på något vis så kan jag ju nämligen inte tolka min snabba viktnedgång på något annat sätt än att min kropp verkligen har längtat efter aen chans att nå min idealvikt. När jag väl är där så bör det väl rimligen inte ens vara möjligt att droppa 2,2 kilo på en vecka eftersom kroppen borde välja att spara det som finns. Placera en på den berömda "platån".

 

Än så länge så njuter jag i alla fall bara stort för det här är verkligen STORT. Att för första gången i sitt liv få uppleva hur det känns att vara smal :)


Startvikt: 104,6 kg
Målvikt: 65 kg

Nuvarande vikt: 69,1 kg
Veckans minus/plus: -2,2 kg

Total viktminskning: 35,5 kg
Kvar till 65 kilo: 4,1 kg


Kommentarer
Postat av: L + 100 kg

Har aldrig läst din blogg innan men däremot sett att du kommenterat hos andra. Nu klickade jag dock in mig här och har suttit och läst en hel del. Måste säga att jag är SJUKT STOLT över dig!:D Du är ju för fasen asgrym!:D Du har gått ner massor helt på egen hand.. jag tycker det är helt fantastisk!



Jag genomgick själv en Gastric Bypass operation för 5 dagar sedan och hoppas nu att jag ska gå ner i vikt:)



Ska absolut följa din blogg! Massa kramar!:D

2010-02-01 @ 12:19:43
URL: http://tuggaa.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

HEEEEEEEEEEEEEEELT GALET!!!!!!!!!!!!!! du är så gaaalet gryyyym

2010-02-01 @ 13:14:33
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

Oj vad duktig du har varit :) Nu blev jag genast lite mer peppad här i soffan :) Hoppas att du får en bra dag.

2010-02-02 @ 10:30:40
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0